پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
رونمایی از پوستر جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی

رونمایی از پوستر جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی

- 1402/07/05

اولین جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان خراسان در 4 و 5 آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، مسعود میرزائی، رییس پارک علم و‌فناوری خراسان رضوی در این مراسم رونمایی تصریح کرد: وقتی نگاهی به فعالیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در کشور می شود، استان در عرصه‌های مردمی‌سازی، نقطه‌زنی و‌شبکه‌سازی می‌تواند بهتر از وضعیت موجود عمل کند. مسلما از قِبل این جشنواره‌ها بتوانیم شرکت‌های منتخب که در مسیر درست درحرکت هستند را شناسایی و قدردانی کنیم.
مسعود میرزائی شهرابی افزود: نزدیک به 9 هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد . شرکت‌هایی در حوزه صنایع معدنی و غذایی هستند بسیار سهم ناچیزی دارند که نیاز است برنامه‌ریزی‌هایی در این حوزه صورت بگیرد که این سهم، به خصوص در استان افزایش یابد. ما آمادگی داریم حمایت‌های معنوی را در پیشبرد اهداف داشته باشیم تا بتوانیم تا پایان 1404 عدد زیر یک درصدی در این حوزه را ارتقا دهیم .
وی ادامه داد: از سال 1400 استان خراسان در حوزه صادرات بیش از 12میلیون دلار صادرات فناوری داشته است که این عدد در سال 1399 نزدیک به 800 هزار دلار بوده است و حتی استان خراسان رضوی در بعضی از حوزه ها سرآمد و الگو در کشور هم بوده است.
در ادامه رییس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی سرآمد که امروز 5 مهر ماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد تصریح کرد: این انجمن نزدیک به سه سال است پیگیر برگزاری جشنو‌اره سرآمد و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان برتر است. با توجه به اینکه 5 آبان ماه روز تصویت قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مجلس شورای اسلامی می باشد به ابتکار انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان‌رضوی بنا داریم تا این روز را در تقویم با عنوان روز دانش‌بنیان نامگذاری نماییم از این رو مقرر است در این تاریخ جشنواره ملی سرآمد و انتخاب برترین شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد مقدس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری خراسان رضوی برگزار شود.
به گفته مهدی مدنی، محور‌هایی که در این جشنواره در نظر گرفته شده انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان از ترکیب هیئت داوران است.همچنین تلاش است با یک نگاه علمی و کسب و کاری این شرکت‌ها شناسایی شوند. در دومین محور همایش، نمایش دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان است که در دو روز برگزاری این جشنواره در کارخانه نواوری صورت می گیرد. سومین محور در جشنواره، برگزاری رویداد‌ها است که مدون شده توانایی‌ها را به نمایش دهیم تا خروجی از این جشنواره صورت گیرد.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.